Webinar EHF-brukerforum og Aksesspunktforum

23. Apr 2020

Målgruppe

EHF-brukerforum er for de som jobber med EHF-formater enten i ERP løsninger eller som teknikere.

Påmeldingsstart: Fredag 03. april 2020 - 11:00

Beskrivelse

EHF-brukerforum er for de som jobber med EHF-formater enten i ERP løsninger eller som teknikere. Vi ser på hvilke EHF-versjoner og formater som skal benyttes før sommeren og hva som kommer etter sommeren. Det må gjøres en rask oppgradering slik at alle er klar til de angitte datoene. 

Aksesspunktforum er for de som jobber med aksesspunkt og utveksling av Peppol meldinger. Det har vært flere oppgraderinger – nye sertifikater og overgant til protokollen AS4. Vi oppsummerer hvordan disse oppgraderingene gikk, hva som ikke gikk bra og hvordan du og vi skal bli bedre ved neste oppgradering.

Peppol: Nytt avtaleverk kommer høsten 2020 – status på arbeidet og hvordan dette påvirker deg blir et tema for både brukere av EHF og de som har aksesspunkttjenester i dag.

Program

 Velkommen
 EHF-brukerforum
 
  • Status bruk av EHF/Peppol BIS Billing 3.0 i Norge
  • Utfasing av EHF faktura og kreditnota 2.0 fra 1. juli 2020?
  • Overgang til nye EHF-spesifikasjoner for andre dokumenter enn faktura (katalog, ordre, purring, m.fl.)
  • Utfasing av eldre EHF-spesifikasjoner fra 1. juli 2020?
  • Spørreundersøkelse om utfasing av eldre EHF-spesifikasjoner
 AP-forum
 
  • Overgang fra AS2 til AS4
    • Erfaringer fra oppgraderingsprosjektet – hva gikk galt og hva må bli bedre neste oppgradering
    • Når kan vi avslutte AS2 (ikke bestemt fra Peppol – må være 80% AS4 bruk)
  • Status på ELMA oppgradering og test av nytt REST API
  • Etablering formelt Oxalis community – møte 6. mai
 Peppol avtaler
 
  • Ny Peppol-avtale
  • Oversikt for hvordan innføringen av ny avtale vil bli
  • Avtalerelasjon til den norske Peppol-myndighet
  • Hvordan kan jeg som systemleverandør påvirke mine betingelser
 Eventuelt

 

Webinaret kommer du til fra denne lenken. 

Du blir bedt om å legge inn e-post og navn slik at vi vet hvem som har deltatt. Etter at du har registrert deg så får du en e-post og med lenke til møte. (After registering, you will receive a confirmation email containing information about joining the webinar.)
Du kan også lytte på telefon ved å ringe 21 93 37 52, kode 702-341-597

 

Kontaktpersoner for arrangementet:

Jens Aabol, e-post: jens.aabol@digdir.no, tlf. 907 47 940

Linda Johansen, e-post: linda.johansen@digdir.no, tlf.993 53 055 

Publisert: 03. Apr 2020, Sist endret: 22. Apr 2020

Deldette

Kontakt