Hendelse løst - eSignering - navneoppslag feiler

Løst - hendelse - navneoppslag feilet i eSignering etter en oppgradering hos leverandør.

Publisert: 08. okt 2019, Sist endret: 09. okt 2019

Oppgradering hos leverandør førte til at navneoppslag for signeringsoppdrag feilet. De aller fleste signeringsoppdrag ble likevel fullført, men uten signatars for- og etternavn på det signerte oppdraget. Signerte dokumenter uten navn er fullt ut juridisk bindende siden fødselsnummer er angitt.

Avsendere som haket bort visning av fødselsnummer vil ha fått oppdragene avvist, eller opplevd at signeringen feilet.

Totalt var det 147 oppdrag som feilet på grunn av navneoppslagsfeilen. De avsenderne som opplevde at oppdrag feilet må sende signeringsoppdragene på nytt. Både API-brukere og Portal-brukere har mottatt feilmelding for alle oppdrag som har feilet.

Hendelsen oppstod 08.10.2019 kl. 09:30, ble avdekket 12.37 og var rettet 08.10.2019 kl. 13:36.

Deldette